You cannot copy content of this page

Month: August 2019

Month: August 2019

Selamat Menyambut Kemerdekaan yang ke-62 tahun Malaysiaku
August 30, 2019 Am, artikel, Perniagaan, Perniagaan Online adminBISNESTEAM

Bila kau jadi IM, soalan biasa kau susah nak jawab ” Tak kerjake hari ni?”. Tu takpa lagi, ada yg mark kau “Dia tu jual dadah”. Erk! Dulu saya kerja je, gaji kecil je. Jadi saya cari alternatif lain, idea datang bila saya beli buku IK. Saya pergi kursus dia, 1st pasal ebook. Kemudian saya

Read More
Testimoni Japan Method
August 24, 2019 Dropship, Perniagaan, Perniagaan Online adminBISNESTEAM

Ya! Ini bukannya gurauan.. Ini serius! Sebab kita nak pastikan pembeli ebook JapanMethod yang terawal ni sahaja yang berpeluang untuk menyelam ke dasar lubuk online barang jepun ini.. Pastu buat duit kaw kaw dengan bawa masuk barang-barang hot dari sana. Nak beli 1 unit boleh.. banyak unit pun boleh.. Yang best skali, ada 3 lubuk

Read More
Ulangtahun ke 50 Embraer disambut Meriah
August 21, 2019 artikel, Perniagaan adminBISNESTEAM

Kita sering dimomokkan dengan 2 gergasi penerbangan utama dunia iaitu Boeing dan juga Airbus tetapi tidak ramai yang kenal Embraer sebagai antara tempat paling atas senarai pengeluar kapal terbang utama. Pada hari Isnin iaitu 19hb. Ogos 2019, Embraer telah menyambut ulangtahunnya yang ke 50. Peneraju penerbangan daripada Brazil ini seringkali menjadi ‘underdog’ berbanding Boeing dan

Read More
Tun M pandu uji Proton Saga baru
August 20, 2019 Am, artikel, Perniagaan adminBISNESTEAM

Bagi peminat proton, pasti menanti model terbaru proton setiap kali ianya dilancarkan. Umum mengetahui bahawa syarikat ini terhasil daripada projek pengswastaan atau sekarang digelar (GLC). Kalau dahulu industri pemasangan kereta adalah sinonim dengan Bandaraya Shah Alam. Biasa zaman saya kanak-kanak dulu tahu dalam buku text ada tertulis bahawa kalau kilang pemasangan kereta terletak di Shah

Read More
Minumlah air yang terbaik daripada mesin yang terbaik
August 18, 2019 Am, artikel adminBISNESTEAM

Kita seringkali dimomokkan dengan pelbagai mitos bahawa kalau nak minum air kena dimasak terlebih dahulu. Ya, betul untuk mematikan kuman atau bakteria kita perlulah memasak air terlebih dahulu. Namun itu adalah air sungai atau air daripada punca yang tidak tercemar sahaja. Bagaimana pula dengan air paip yang melalui pemprosesan seperti ditapis dan dicuci dengan cecair

Read More
Tiada pergantungan kepada pekerja asing
August 9, 2019 artikel, Perniagaan adminBISNESTEAM

Lepas ni payah dah, mamat-mamat aceh nak jadi tukang gunting kat sini. Koi tak dalah dengki pun dengan mereka. Sektor tukang-tukang gunting ni ada juga jenis profesional macam untuk rawatan rambut dan sebagainya.   Berbanding sektor tukang gunting lelaki, pusat-pusat rawatan khusus untuk rambut biasanya dikuasai oleh kaum perempuan. Antara jenama terkenal adalah Yun Nam.

Read More
Selamat mengerjakan haji buat makcik wan
August 8, 2019 Am, artikel adminBISNESTEAM

Night! Selamat mengerjakan haji buat makcik wan dan juga rakan2 mana yang pergi haji pada tahun ni. Semoga dipermudahkan urusan haji kalian. Haji ni adalah salah satu daripada rukun islam yang lima. Hidup ni wajib pergi sekali je, lepas pada tu haji tu jadi sunat saja. Koi belumlah dapat pergi haji, kawan ada yang dah

Read More
Solopreneur vs Entrepreneur vs Globalpreneur
August 6, 2019 artikel, Perniagaan, Perniagaan Online adminBISNESTEAM

Emm..Solopreneur vs Entrepreneur vs Globalpreneur. Koi masih Sohopreneur je lagi. Erk! Begitulah jauh saya jika dibandingkan dengan sifu-sifu. Insaf jap! Walaupun saya kenal ramai orang, namun tak semestinya saya boleh berjaya. Ramai di kalangan kita berjaya disebabkan orang disekeliling mereka, berbanding dengan faktor produk laris semata-mata. Saya banyak menjual produk-produk yang antara terlaris dipasaran. Tapi

Read More
Khat adalah suatu seni.
August 5, 2019 Am, artikel adminBISNESTEAM

Bagus juga kalau kau belajar jawi, kemudian belajar sekali Bahasa Arab. Buat bisnes dengan mereka. Tok Arab kaya-kaya, belanja puluh2 ribu bila melancong di Malaysia. Jadi apa masalahnya dengan tulisan tersebut?   Cuma berharap juga kalau sini ada akhbar arab ke, tapi koi tak reti bahasa arab. Kalau baris tu boleh lah, kalau takda baris

Read More
Dropship yang lebih rare-Japan Method
August 3, 2019 Dropship, Perniagaan Online adminBISNESTEAM

Assalamualaikum, 20 tahun dulu, kalau sebut kerja sambilan mungkin ada yang terfikir kerja KFClah, Mc Donalds lah, repair2 rumahlah dan sebagainya. 15 tahun lepas pula ramai yang kecoh berniaga secara atas talian. Tapi masa tuh ramai masih belum percaya yang buat duit dengan internet ni adalah sesuai yang bohong atau khayalan saja. Biasalah benda baharu

Read More