You cannot copy content of this page

Category: Am

Category: Am

BEBEL IM PODCAST-SIRI 2-TOP 3 SHOPPING DI MALAYSIA
September 30, 2019 Am, Internet, Podcast, Website Tips adminBISNESTEAM

http://bisnesteam.com/v1/mysoho/wp-content/uploads/sites/6/2019/09/Voice-12.mp3

Read More
Bila Harimau Malaya bersuara
September 29, 2019 Am, artikel, Politik adminBISNESTEAM

Minggu ini suara Malaysia berkumandang lagi di persidangan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu di New York. Hampir 15 tahun suara yang sama tidak berbisik di sana. Kali ini ianya diluahkan dengan penuh tanggungjawab oleh seorang negarawan yang sentiasa di puji oleh sesiapa saja suatu ketika dahulu. Tun M, namanya tidak asing lagi dikalangan penduduk antarabangsa. Suatu ketika

Read More
Jerebu dan kesan ke atas kesihatan
September 21, 2019 Am, artikel adminBISNESTEAM

Pagi ni macam biasa siap-siap nak hantar wife dan anak-anak. Sudah lebih seminggu keadaan melanda Semenanjung ni. Sabah dan Sarawak sudah lebih 2 minggu. Semalam seperti biasa ambil anak dari sekolah kebangsaan waktu petang. Sewaktu berborak dengan geng bapak (hehe), macam biasalah keluarlah cerita-cerita tentang macam-macam perkara. Hari tu, cerita pasal IPU menjadi topik hangat.

Read More
Bagaimana Anda Boleh MENINGKATKAN CAPAIAN INTERNET Dalam Rumah Anda
September 3, 2019 Am, Produk, Ulasan Produk adminBISNESTEAM

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kita seringkali menghadapi capaian internet yang kebiasaannya semakin jauh akan semakin sedikit capaian internetnya. Pada kebiasaan pengguna internet akan bergerak ke semua ruang di dalam rumah mereka. Namun kadar capaian adalah kurang daripada capaian yang sepatutnya. Ini adalah kerana adanya penghalang yang boleh merendahkan kadar capaian internet anda di dalam rumah

Read More
Selamat Menyambut Kemerdekaan yang ke-62 tahun Malaysiaku
August 30, 2019 Am, artikel, Perniagaan, Perniagaan Online adminBISNESTEAM

Bila kau jadi IM, soalan biasa kau susah nak jawab ” Tak kerjake hari ni?”. Tu takpa lagi, ada yg mark kau “Dia tu jual dadah”. Erk! Dulu saya kerja je, gaji kecil je. Jadi saya cari alternatif lain, idea datang bila saya beli buku IK. Saya pergi kursus dia, 1st pasal ebook. Kemudian saya

Read More
Tun M pandu uji Proton Saga baru
August 20, 2019 Am, artikel, Perniagaan adminBISNESTEAM

Bagi peminat proton, pasti menanti model terbaru proton setiap kali ianya dilancarkan. Umum mengetahui bahawa syarikat ini terhasil daripada projek pengswastaan atau sekarang digelar (GLC). Kalau dahulu industri pemasangan kereta adalah sinonim dengan Bandaraya Shah Alam. Biasa zaman saya kanak-kanak dulu tahu dalam buku text ada tertulis bahawa kalau kilang pemasangan kereta terletak di Shah

Read More
Minumlah air yang terbaik daripada mesin yang terbaik
August 18, 2019 Am, artikel adminBISNESTEAM

Kita seringkali dimomokkan dengan pelbagai mitos bahawa kalau nak minum air kena dimasak terlebih dahulu. Ya, betul untuk mematikan kuman atau bakteria kita perlulah memasak air terlebih dahulu. Namun itu adalah air sungai atau air daripada punca yang tidak tercemar sahaja. Bagaimana pula dengan air paip yang melalui pemprosesan seperti ditapis dan dicuci dengan cecair

Read More
Selamat mengerjakan haji buat makcik wan
August 8, 2019 Am, artikel adminBISNESTEAM

Night! Selamat mengerjakan haji buat makcik wan dan juga rakan2 mana yang pergi haji pada tahun ni. Semoga dipermudahkan urusan haji kalian. Haji ni adalah salah satu daripada rukun islam yang lima. Hidup ni wajib pergi sekali je, lepas pada tu haji tu jadi sunat saja. Koi belumlah dapat pergi haji, kawan ada yang dah

Read More
Khat adalah suatu seni.
August 5, 2019 Am, artikel adminBISNESTEAM

Bagus juga kalau kau belajar jawi, kemudian belajar sekali Bahasa Arab. Buat bisnes dengan mereka. Tok Arab kaya-kaya, belanja puluh2 ribu bila melancong di Malaysia. Jadi apa masalahnya dengan tulisan tersebut?   Cuma berharap juga kalau sini ada akhbar arab ke, tapi koi tak reti bahasa arab. Kalau baris tu boleh lah, kalau takda baris

Read More
JPJ Melaka Lelong Kereta Serendah RM450
August 2, 2019 Am adminBISNESTEAM

Siapa nak bida mini cooper murah bolehlah ke Bukit Katil, ala bukit yg kalau pergi mesti nak lena tuh. Err..gurau je lah. Sebenarnya JPJ yang nak lelong sebab tak di daftar dan macam2 lagi. Mini Cooper tu dijual dengan harga permulaan RM4500 sahaja. Jadi sediakan sajalah wangnya dan anda mungkin empunyanya yang bertuah. Bolehlah pergi

Read More